Poligrafia jako podstawa materiałów marketingowych

Dodane: 13-12-2015 20:24
Poligrafia jako podstawa materiałów marketingowych Warto dobrze oznaczyć pomieszczenie, w którym mieści się biuro. Niestety często zdarza się, że właściciele to zaniedbują i bardzo trudno jest do nich do nich- a wystarczy przecież nakleić litery samoprzylepne i po problemie.

Domowe i profesjonalne drukarki

Kto w dzisiejszych czasach nie ma drukarki w domu. Ich ceny są coraz bardziej przystępne, a koszty eksploatacji niższe. Urządzenia wielofunkcyjne oferują coraz większe rozdzielczości skanowania, mniej marginesu, większe formaty itp.

Dalej jednak takie domowe drukarki są mocno w tyle za profesjonalnym sprzętem używanym w profesjonalnych drukarniach. Nie mówiąc już o dużo większej gamie stosowanych technik, które nijak maja się do tych, które znamy z domowych drukarek. Druk rolowy, solwentowy, wodny, bezwodny- długo by wymieniać. Jakość takich wydruków jest wyższa, co pociąga za sobą oczywiste większe koszty samego druku.


Dzisiejsze DTP

Z czasem pojęcie DTP zaczęło odnosić się także do przygotowywania dokumentów do publikacji w postaci elektronicznej (cyfrowej). Proces DTP rozpoczyna się wprowadzeniem do komputera tekstu i obrazu. Poszczególne elementy graficzne podlegają następnie indywidualnej obróbce, a na tekst jest nanoszona korekta. Następnie odbywa się zasadnicza część procesu, czyli ułożenie stron publikacji z tych wszystkich elementów gotowego projektu, łącznie z naniesieniem informacji dla drukarza i introligatora. Na tym etapie pracy można również umieścić informacje o obrazie całej składki (patrz: impozycja). Czynność końcowa to zapisanie danych komputerowych w postaci pliku postscriptowego lub (coraz częściej) pliku PDF.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP


O zakładach poligraficznych

Farby ,tusze, papier, tonery, folie i inne materiały eksploatacyjne- to rzeczy których w zakładach poligraficznych nie może zabraknąć. Zamawia się je hurtowo i również hurtowo zużywa. Dla każdego zamówienia optymalizuje się koszty produkcji, dobiera odpowiednią technikę i rodzaj druku.

Zajmują się tym graficy, operatorzy DTP i drukarze. To oni odpowiedzialni są za jakość wydruku i jak tylko coś jest nie tak to oni pierwsi są na celowniku niezadowolonego szefa. Ich praca jest dość ciężka i trzeba przyznać, że trzeba naprawdę mieć jakieś zacięcie żeby to robić. Praca po godzinach, maksymalne skupienie i odpowiedzialność- to zdecydowanie praca nie dla każdego.



© 2019 http://dzieciecyswiat.waw.pl/